slatkasta mješavina

Češki pivari počinili 'svetogrđe', proizvode sve više piva s okusima

27.08.2012.
u 13:51

Sve veći broj ljudi u zemlji u kojoj je litraža popijenog piva pala na "samo" 144 litre po osobi godišnje, za razliku od 160 litara sredinom prošlog desetljeća, pije slatkastu mješavinu piva i nekog dodatka

Zdraviji život, pomodarstvo ili jednostavno generacijski jaz ostavili su češke proizvođače piva nemalo iznenađenima kada se pokazalo kako se u zemlji koja je iznjedrila samu riječ "pilsner" sve više piju "sokići" s pivom, odnosno pivo s okusima. Uz to što odgovaraju mlađoj češkoj populaciji odgovaraju, čini se, i nepcima turista koji dolaze u Češku.

Upravo zbog te promjene u željama "pivopija" češka pivovarska industrija počinila je, po standardima istinskih pivopija, svetogrđe stvorivši "piva" s okusima banane, kave, višnje...

Svi pravi pivopije i dalje se drže dobro znanog recepta i jedina stvar između koje mogu birati jest svijetlo ili tamno pivo, ali sve veći broj ljudi u zemlji u kojoj je litraža popijenog piva pala na "samo" 144 litre po osobi godišnje, za razliku od 160 litara sredinom prošlog desetljeća, pije slatkastu mješavinu piva i nekog dodatka.

Još prije 10-ak godina htjeli su pivari u Češkoj zemlji predstaviti radler, ali nije im to pošlo za rukom, no sada je njihova "publika" drugačija pa se proizvodnji takvih pića okreću i veliki proizvođači kao Staropramen, donosi Reuters.

− Otkad se proizvodi pivo s limunom, miješana pića takve vrste zauzela su tri posto tržišta, a u sljedeće dvije godine sigurno će dosegnuti pet posto cjelokupnog tržišta piva − naglašava Jan Vesely, direktor češke udruge pivara, dok je, dodaje, bezalkoholnom pivu za takav rast trebalo 10 godina.

Nakon pada izvoza od 8,6 posto u 2010. i 5,9 posto u 2009. godine, u jeku globalne ekonomske krize u 2012. godini izvoz češkog piva zabilježio je rast od 1,4 posto. Ono što ohrabruje češke pivare i ukazuje im da su na pravom putu jest i činjenica da čak 70 posto osoba, pokazalo je istraživanje, koje piju radler nisu pivopije. Ipak, nitko ne očekuje da će piva sa slatkastim okusima ikada izgurati glavnu zvijezdu − češko svijetlo ili tamno pivo.

Komentara 3

TR
trololol
18:58 27.08.2012.

Aromatizirana piva nisu konkurencija svojoj punoalkoholnoj braći, već 2osvježavajućim pićima na bazi biljnog ekstrakta"

CH
chesnjofka
20:15 27.08.2012.

bljak

MA
maxxxx
09:20 28.08.2012.

radleri nisu konkurencija pivama nego sokovima, pivopije i dalje piju pivu, a sve više ljudi prelazi sa cole i fante na radlere ....ovo viđenje je isključivo prema ljudima iz moje okoline

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije