Zdraviji život, pomodarstvo ili jednostavno generacijski jaz ostavili su češke proizvođače piva nemalo iznenađenima kada se pokazalo kako se u zemlji koja je iznjedrila samu riječ "pilsner" sve više piju "sokići" s pivom, odnosno pivo s okusima. Uz to što odgovaraju mlađoj češkoj populaciji odgovaraju, čini se, i nepcima turista koji dolaze u Češku.
Upravo zbog te promjene u željama "pivopija" češka pivovarska industrija počinila je, po standardima istinskih pivopija, svetogrđe stvorivši "piva" s okusima banane, kave, višnje...
Svi pravi pivopije i dalje se drže dobro znanog recepta i jedina stvar između koje mogu birati jest svijetlo ili tamno pivo, ali sve veći broj ljudi u zemlji u kojoj je litraža popijenog piva pala na "samo" 144 litre po osobi godišnje, za razliku od 160 litara sredinom prošlog desetljeća, pije slatkastu mješavinu piva i nekog dodatka.
Još prije 10-ak godina htjeli su pivari u Češkoj zemlji predstaviti radler, ali nije im to pošlo za rukom, no sada je njihova "publika" drugačija pa se proizvodnji takvih pića okreću i veliki proizvođači kao Staropramen, donosi Reuters.
− Otkad se proizvodi pivo s limunom, miješana pića takve vrste zauzela su tri posto tržišta, a u sljedeće dvije godine sigurno će dosegnuti pet posto cjelokupnog tržišta piva − naglašava Jan Vesely, direktor češke udruge pivara, dok je, dodaje, bezalkoholnom pivu za takav rast trebalo 10 godina.
Nakon pada izvoza od 8,6 posto u 2010. i 5,9 posto u 2009. godine, u jeku globalne ekonomske krize u 2012. godini izvoz češkog piva zabilježio je rast od 1,4 posto. Ono što ohrabruje češke pivare i ukazuje im da su na pravom putu jest i činjenica da čak 70 posto osoba, pokazalo je istraživanje, koje piju radler nisu pivopije. Ipak, nitko ne očekuje da će piva sa slatkastim okusima ikada izgurati glavnu zvijezdu − češko svijetlo ili tamno pivo.
Aromatizirana piva nisu konkurencija svojoj punoalkoholnoj braći, već 2osvježavajućim pićima na bazi biljnog ekstrakta"